La nostra escola té una vocació turística, en el sentit més ampli: Serveis de gestió d’hotels, agències de viatges, guies de turisme, i a més també la restauració i la cuina.
És per això que la nostra escola vol establir relacions amb les empreses de la nostra regió, però també amb empreses i escoles europees.
Creiem que l’educació i la formació en altres països són molt positives per als nostres estudiants, ja que contribueixen a la seva formació i al perfeccionament de la formació que han fet, tot ampliant els seus coneixements; ells n’obtenen una nova experiència, estar en contacte amb d’altres formes de fer i de pensar; estan progressant en la seva professió i en les seves habilitats lingüístiques, i, finalment, s’integren en la vida d’un altre país que en el futur pot representar oportunitats de mobilitat laboral.
La nostra escola ja compta amb una experiència de mobilitat dels nostres estudiants. En el passat, els nostres estudiants van anar a Europa, així com a d’altres països, per realitzar estades professionals i formatives.
En els anys 1989-2000 els estudiants d’Administració Hotelera van anar a Lourdes (França) per fer pràctiques en Hotels d’entre 3 i 4 setmanes.
El curs 2012-1013, vam començar a treballar en el programa ERASMUS i n’hem fet una avaluació molt positiva que ens empeny a continuar-la i ampliar-la.
Amb aquesta experiència, les nostres metes per al futur són tant qualitatives com quantitatives.
Des d’un punt de vista qualitatiu, volem millorar la gamma d’activitats disponibles tant per a la mobilitat dels estudis com en estades formatives pels nostres estudiants. I també reconèixer i promoure la participació del nostre personal en Projectes europeus i la cooperació internacional en el marc del programa.
Volem ampliar el nombre dels nostres socis per a tenir-ne en tots els països inclosos en el nostre llistat de objectius.
És a dir, si la prioritat de les nostres llengües d’ensenyament són l’anglès i el francès (i l’alemany en menor mesura), el nostre objectiu és buscar en els propers anys institucions al Regne Unit, a França i a Bèlgica.
Des d’un punt de vista quantitatiu, el nostre objectiu és que els estudiants de tots els cursos de la nostra institució participin en la mobilitat internacional. I també obrir oportunitats per a l’intercanvi del nostre personal en estades a l’estranger o per dur a terme estudis per a millorar la seva pràctica professional.
Finalment, el nostre objectiu és seguir rebent estudiants de les nostres institucions associades, tant per estudis de mobilitat com per estades en empreses.
L’elecció dels nostres socis respon a la necessitat de tenir-ne en països que són prioritaris per als nostres objectius.
Per trobar-los, utilitzem estratègies diverses i variades: participació en trobades organitzades pel Departament d’Ensenyament; demandes al mateix Departament; contactes personals del personal o els estudiants de l’escola; finalment, institucions estrangeres que es posen en contacte directe.
La clau és trobar institucions dins dels nostres països de destinació; amb ensenyaments similars als nostres; en regions o ciutats que tinguin a ser possible una certa especialització en el turisme; i amb un interès en Establir contacte amb nosaltres.
Estem a la recerca d’escoles en les regions anglòfones o francòfones, que són els idiomes prioritats en les nostres ensenyaments.
El nostre Pla d’Acció 2014-2020 serà objecte de seguiment i avaluació anual, que es realitzarà entre els estudiants i el personal i la direcció. I aquesta avaluació identificarà les accions correctives o canvis en el pla d’acció.
Els grups destinataris més importants són els nostres alumnes, que han de fer un període de pràctiques dins del seu currículum. És molt important que ho puguin fer en països europeus de parla anglesa o francesa.
A més, que els estudiants puguin fer una part o la totalitat del seu programa d’estudis en un altre país. És a dir, la mobilitat amb fins d’estudi.
Finalment, l’altre grup objectiu és el personal. Els nostres objectius són dos: d’una banda, l’intercanvi de professors entre institucions associades. Això implica que prèviament, s’hagi acordat el període i el contingut del programa que anem a realitzar.
D’altra banda, oferir estades de formació teòrica i pràctica, en funció de les necessitats de formació que es detectin en la nostra institució.
En línia amb la nostra estratègia i la nostra política internacional, estem interessats en participar en projectes de mobilitat a les següents àrees:
– Mobilitat d’Estudiants:
– Pràctiques a l’estranger en una empresa o un altre lloc de treball.
– Un període d’estudi a l’estranger en una institució d’educació superior (IES) sòcia.
Tant les pràctiques com els estudis estan integrats en el seu pla d’estudis.
Els objectius són millorar l’eficàcia de l’aprenentatge; la millora de l’ocupabilitat i la millora de les competències lingüístiques estrangeres;
-Mobilitat del Personal:
-períodes d’ensenyament: ensenyar en una IES sòcia a l’estranger.
– Períodes de formació: sessions de formació a l’estranger i períodes d’observació en situació de treball/formacions en una IES sòcia o una altra organització rellevant a l’estranger.
Amb els nostres socis, també rebem seus estudiants i personal. Normalment la nostra participació serà a través de la Conselleria autonòmica.
També pensem en promoure la cooperació amb les empreses i institucions regionals mitjançant l’associació per incorporar pràctiques innovadores.
També pensem en el desenvolupament dels intercanvis de personal o intercanvis d’experiències d’ensenyament.
Treballem per millorar la qualitat i la innovació del nostre ensenyament, l’ocupabilitat dels nostres estudiants i el coneixement de les llengües estrangeres.
Participar en el programa Erasmus ha de suposar concretament:
-Augmentar els nivells de qualificació: els nostres estudiants se senten atrets pel fet de poder conèixer un altre país, una altra manera de treballar i poder millorar el seu nivell d’idioma. Si poden fer aquesta formació a través de beques, això permetrà que els estudiants en desavantatge hi puguin accedir i així veuran incrementades les possibilitats d’obtenir la certificació.
– Millorar la qualitat i la pertinència de l’educació superior: posar en contacte els estudiants espanyols amb la realitat del món del treball europeu; amb diferents maneres d’actuar; amb les noves tecnologies; practicar idiomes estrangers per fer-ne eines d’ús i de comunicació cada dia… sens dubte pot proporcionar als estudiants un grau de rellevància de l’educació que reben que no han tingut fins ara.
– Fomentar la mobilitat i la cooperació transnacional: Encara que els nostres estudiants han fet des de sempre cursos a França o en un altre lloc, es tractava quasi sempre d’accions puntuals, que s’oferien a alguns dels nostres estudiants. Hem d’anar més enllà d’aquesta etapa i fer de la mobilitat i la cooperació internacional un fet habitual a l’abast dels estudiants interessats.
– Vincular l’educació superior, la recerca i les empreses. A través d’aliances amb empreses i institucions europees als nostres estudiants i la nostra escola poden obtenir sinergies que aportaran als nostres ensenyaments habilitats emprenedores, creatives i d’innovació.
– Millorar la governança i el finançament: el nostre establiment ha impulsat associacions amb empreses de la nostra regió per a projectes conjunts. Això pot donar un nou impuls nostres ensenyaments. Volem establir aliances amb altres empreses europees per ampliar aquest impuls.