Per primer cop, dos alumnes de Turisme fan les pràctiques a Finlàndia .

Als mesos de gener i febrer dos alumnes de la nostra Escola han realitzat les pràctiques del seu Cicle a Finlàndia. Es tracta de 2 alumnes de GIAT i d’AViGE que han estat a la regió finlandesa d’Oulu, pràcticament a tocar del cercle polar.

Nuoriso- ja vapaa-ajankeskus Pikku-Syöte Oy és el nom de l’establiment on han estat (en anglès: Youth- and leisure center Pikku-Syöte Ltd). Es tracta d’un hotel-restaurant al bell mig d’una estació d’esquí i compta a més amb un Alberg de Joventut. Aquesta és la seva web: www.pikkusyote.fi

Recollim algunes de les valoracions dels alumnes participants.

Des d’un principi, tot el personal de l’hotel ens va acollir molt bé i ens van fer sentir com a casa nostra. A part d’això, pensava que els primers dies em costaria adaptar-me però va ser tot el contrari. A més, a les poques hores de Sol que tenen també va ser fàcil acostumar-m’hi.

Els  primers dies van ser d’adaptació, en que ens van ensenyar totes les instal·lacions de l’hotel, les d’esquí, i també vam començar a treballar a la recepció, al restaurant, i al ressort d’esquí on vam poder veure una classe d’esquí.

Els primers dies van ser els que potser van costar més, ja que no coneixíem les instal·lacions i el que havíem de fer i la barrera de l’idioma, però gràcies als treballadors i als altres estudiants de pràctiques que hi havia ens van fer sentir com a casa i estaven sempre ajudant-nos i resolent qualsevol dubte que tinguéssim.

Per ser més exactes, vam treballar al restaurant, a la recepció en algun moment, en la neteja, i “fent” habitacions . També vaig estar diversos dies treballant al lloguer del material d’esquís, com també a la cafeteria del ressort d’esquí, i fins i tot, controlant el telecadira del ressort. Un altre dia també vam haver de marcar un camí pel bosc, que s’havia de fer amb raquetes de neu, perquè després els clients que ho desitgessin, el poguessin fer. A part, també vam estar amb dos grups, en que vam estar amb ells durant tota la seva estada a l’hotel, en que els hi vam fer diverses activitats i els hi fèiem de monitors o guies. Aquestes activitats  podien ser: fer una caminada amb raquetes de neu, baixar amb trineus, fer escultures de neu, visitar una granja de huskys, entre d’altres.

A part de fer totes aquestes feines, hi va haver dos dies que vam anar a Oulu perquè l’hotel va anar a unes fires a promocionar-se i a ensenyar les activitats que es podien fer en el seu establiment.

Vam reservar un allotjament  a Rovaniemi, on també hi vam estar dues nits. En aquesta petita ciutat,  però molt turística, principalment vam visitar la vil·la del Pare Noel. Es poden fer diverses activitats relaciones amb ell, una de les quals es poder-te fer una foto amb el mateix Pare Noel. A part, també es pot fer una passejada amb trineu estirat per rens i huskys. A banda de visitar la vil·la del Pare Noel, també vam conèixer una mica la ciutat de Rovaniemi i també visitar el museu “Arktikum”, un museu dedicat a la història de la Lapònia finlandesa i a la ciència, entre d’altres àmbits, com la natura.

La resta de dies que teníem lliures, aprofitava els matins o més ben dit les hores de llum per anar a esquiar, fer una simple passejada o caminar amb raquetes de neu o també anava fins un punt on es podia gaudir d’unes vistes espectaculars del paisatge. Cal dir que fins  aquest punt només s’hi podia arribar amb raquetes de neu.

Teníem dos dies lliures a la setmana, els quals aprofitàvem per esquiar al ressort, anar amb raquetes de neu per algun dels 2 circuits existents, anar a l’altre ressort proper Iso-Syöte a nedar o per veure alguna cosa diferent…

Una de les coses més esperades que volíem veure eren les aurores boreals, que després de diversos intents vam poder veure. Finalment  vam poder gaudir de les espectaculars aurores boreals des de llocs propers a l’hotel. Tot i que només les vam poder veure en dues nits.

En definitiva, aquesta va ser una gran experiència per a mi, ja que no tan sols per ser la primera vegada que marxava sola durant tant temps, sinó perquè he tingut la possibilitat de conèixer un país diferent, aprendre el seu idioma una mica, conèixer a gent nova i aprendre com funciona un hotel per dins.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.